Ford εναντίον Ferrari, Κρίστιαν Μπέιλ και Ματ Ντέιμον «Κόντρα σε Όλα»

 H αληθινή ιστορία του κατασκευαστή Κάρολ Σέλμπι και του οδηγού Κεν Μάιλς που μαζί έβαλαν στόχο να χτίσουν ένα τέλειο αυτοκίνητο

Ford εναντίον Ferrari, Κρίστιαν Μπέιλ και Ματ Ντέιμον «Κόντρα σε Όλα»

H αληθινή ιστορία του κατασκευαστή Κάρολ Σέλμπι και του οδηγού Κεν Μάιλς που μαζί έβαλαν στόχο να χτίσουν ένα τέλειο αυτοκίνητο για λογαριασμό της Ford με το οποίο σκοπεύουν να κερδίσουν τις 24 Ώρες του Λε Μαν ανατρέποντας την επί σειρά ετών κυριαρχία της Ferrari.

O Τζέιμς Μάνγκολντ, ο άνθρωπος που έχει τελειοποιήσει το “πάρ’το-βάλτο” βιογραφικό δράμα πριν κάποια χρόνια με το “Walk the Line”, επιστρέφει στο είδος με μια ακόμα ιστορία πείσματος και θριάμβου μες στις αντιξοότητες, εμπνευσμένος από μια αθλητική ιστορία μεν που όμως προσφέρει ενδιαφέρουσες διακλαδώσεις, δε. Ο Κρίστιαν Μπέιλ είναι απολαυστικός στο ρόλο του απαιτητικού, ακοινώνητου Κεν Μάιλς, τρομερά ταλαντούχου οδηγού αυτοκινήτων με χάρισμα στο να ακούει τη μηχανή σαν εκείνη να του ψιθύριζε τα μυστικά της, κι ο Ματ Ντέιμον προσφέρει για αντίβαρο μια ήρεμη δύναμη ως Κάρολ Σέλμπι, κατασκευαστής που έχει το έχει το νου του τόσο στην πρωτοπορία αλλά χωρίς να ξεχνά ποτέ την αναγκαιότητα του συμβιβασμού. Ακολουθώντας την ιστορία μέσα από τα μάτια αυτών των δύο ηρώων, ο Μάνγκολντ δεν αφηγείται απλώς μια αθλητική ιστορία θριάμβου και τραγωδίας, αλλά το κάνει εστιάζοντας στις επεμβάσεις ενός καταστροφικού corporate συστήματος, για χαρτογιακάδες δίχως κατανόηση για την τεχνική (και την τέχνη) και την αληθινή δουλειά των ανθρώπων που είναι το αληθινό έμψυχο δυναμικό, το οποίο αναπόφευκτα πέφτει αντικείμενο εκμετάλλευσης.

Όχι πως είναι κάποια αντι-καπιταλιστική κραυγή, όμως έχει ενδιαφέρον το πόσο βαθιά δεμένες με το γραμμικό, απολαυστικό αθλητικό στόρι, είναι όλες αυτές ιδέες. Όπως και το πώς τελικά συνδέονται με τον εγωισμό, την εμμονή, την πίστη σε ένα όραμα πιο αγνό, και το πώς διαφορετικοί τύποι παλιομοδίτικου αντρισμού συνδέονται και συγκρούονται. Το πλούσιο στόρι κι οι καλοσχηματισμένοι χαρακτήρες πλαισιώνονται από μια φύσει θεαματική αθλητική βιτρίνα, για ένα ράλι πρωτοπορίας και απελευθέρωσης. Ο Μάνγκολντ σκηνοθετεί την αθλητική δράση με θεαματικό αλλά τελικά κάπως συνηθισμένο τρόπο, χάνοντας την ευκαιρία (ειδικά στις βραδινές σεκάνς βροχής) να εστιάσει στις μηχανές ως δυνάμεις της φύσης ή στην γοητεία και την αναγκαιότητα της όποιας (μηχανικής και μη) διαδικασίας. Ως εκ τούτου η ταινία δεν επιχειρεί ποτέ να ξεφύγει από την πεπατημένη, αλλά τουλάχιστον ο Μάνγκολντ φαίνεται να γνωρίζει πως δεν είναι Κεν Μάιλς. Η ταινία του προσφέρει κάτι το τίμια, και ικανότατα, εγγυημένο ως προς την κινηματογραφική διασκέδαση. Από τα πιο στιβαρά “τρία στα πέντε” φιλμ της χρονιάς.

Πηγή; NEWS247

Ford εναντίον Ferrari, Κρίστιαν Μπέιλ και Ματ Ντέιμον «Κόντρα σε Όλα»



Για αποκλειστικές προσφορές και ενημερώσεις, εγγραφείτε στο Newsletter του KolpoBet.gr


ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ